آیت الله پورمحمدی : مردم با توصیه رسانه های بیگانه رای نمی دهند

آیت الله پورمحمدی : مردم با توصیه رسانه های بیگانه رای نمی دهند

 

 امام جمعه مراغه و کاندیدای مجلس خبرگان رهبری از استان آذربایجان شرقی، تندروی را آفت کشور خواند و گفت: برخی اقدامات خشونت طلبان و جناح های تندرو باعث بر هم خوردن آرامش در کشور می شود.

مهرداد خوشکار مقدم: بر اساس این گزارش، آیت الله محمدتقی پورمحمدی در گفتگوی اختصاصی با خبرآنلاین اظهار داشت: متاسفانه برخی تندروی هایی که طی سالهای اخیر باب شد، خسارات جبران ناپذیری برای اسلام، انقلاب و کشور به همراه داشته است.

وی با اشاره به برخی از نمودهای افراطی گری و کارهای غیرقانونی از سوی افراد خودسر در کشور تصریح کرد: حمله به سفارت کشورهای خارجی مانند انگلستان و عربستان به بهانه های مختلف از جمله کارهای بیهوده ای بود که هزینه ی مادی و معنوی بسیاری برای ایران بر جای گذاشت.

امام جمعه ی مراغه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران بیش از 30 میلیون پوند بابت جبران خسارات ناشی از حمله به سفارت انگلستان پرداخت کرده و خسارات حمله به سفارت عربستان را هم باید جبران گفت: این اقدامات شان نظام را در جهان خدشه دار کرده و از اسلام و تشیع چهره ای نادرست ارائه می دهد.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص لزوم جذب سرمایه گذاران خارجی و بخش خصوصی گفت: در فضایی که برخی از جناح های افراطی در پی ناامن جلوه دادن فضای کشور هستند، هیچ کس حاضر به سرمایه گذاری نمی شود.

افراطی گری و سیاسی بازی در شان انتخابات خبرگان نیست

آیت الله پورمحمدی، جایگاه مجلس خبرگان و نیز شان علمای گرانقدر را بسیار بالاتر از اقدامات افراطی و سیاسی بازی دانست و اظهار داشت: متاسفانه اقدامات نادرست عده ای متملق و بادمجان دور قابچین که انشالله مورد اطلاع کاندیداهای محترم هم نیست، مشکلاتی را به همراه داشته است.

این کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان در آذربایجان شرقی با تشریح اقداماتی که وی از آنها به عنوان "بداخلاقی" و "تندروی" یاد می کند گفت: درحالیکه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز لیست داده و نام افرادی را به عنوان کاندیدای مورد نظرشان در آذربایجان شرقی مطرح کرده اند اما اجازه تبلیغات نیافته و بنرهای آنها را پاره می کنند!

وی شایعه سازی در خصوص انصارف فلان کاندیدای خبرگان را از دیگر اقدامات در این زمینه عنوان کرد و افزود: اگر ادعای ولایتمداری داریم باید بدانیم که همه ی کاندیداهای خبرگان رهبری از فیلتر فقهای مورد تائید ولی فقیه رد شده اند.

امام جمعه مراغه ضمن محکوم کردن هرگونه تندروی و اقدام غیرقانونی گفت: بازی های غیراخلاقی در شان روحانیت نیست و اعتماد مردم را نسبت به این قشر سلب می کند و آن ها که بازی در می آورند به نظام ضربه می زنند.

آیت الله پورمحمدی در عین حال، تندروی و تخریب دیگران را امری بی فایده عنوان کرد و یادآور شد: مردم ما همواره نشان داده اند که مدافع مظلومان هستند و تخریب علیه کاندیداها نتیجه عکس خواهد داد.

مجلس خبرگان ستون خیمه ی نظام است

عضو مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به اینکه چرا این دوره از انتخابات مجلس خبرگان حساس شده است تصریح کرد: مجلس خبرگان حساسیت خاصی دارد چراکه پشتوانه اصل ولایت فقیه بعنوان ستون خیمه ی نظام است.

وی دو وظیفه ی "انتخاب" و "نظارت" بر بقای شرایط رهبری را دو اصل جدا نشدنی مجلس خبرگان دانست و گفت: حتی کمیسیونی ویژه برای این امر در داخل مجلس خبرگان وجود دارد.

به اعتقاد آیت الله پورمحمدی، قبلا مردم آشنایی چندانی با خبرگان نداشتند و این دوره بدلیل همزمانی با انتخابات مجلس و نیز اطلاع رسانی گسترده و فضاسازی رسانه ای حساس تر شده است.

وی همچنین حضور پررنگ جناح ها و طیف های مختلف سیاسی در این دوره را ویژگی دیگر انتخابات آتی دانست و گفت: امیدواریم این فضای ایجاد شده موجب حضور حداکثری شده و به انتخاب اصلح با پشتوانه آرای بالای مردمی منجر گردد.

شورای نگهبان عالم عادل هست اما عالم به غیب نیست!

این کاندیدای مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به اینکه چرا پیش از این شورای نگهبان صلاحیت وی را رد کرده بود گفت: صلاحیت بنده به عنوان شخصی که طی 18 سال گذشته به عنوان امام جمعه ی مراغه فعالیت داشته ام بدلیل ارسال برخی گزارشهای کذب از این استان رد شده بود!

وی ادامه داد: بالاخره اعضای محترم شورای نگهبان عالم عادل هستند اما عالم غیب نیستند که در خصوص صحت و سقم گزارشات آگاهی داشته باشند.

وی با اشاره به حضور خود در جمع فقهای شورای نگهبان و ارائه دفاعیات لازم تصریح کرد: صلاحیت بنده در دو دوره ی قبلی مجلس خبرگان از سوی شورای نگهبان تائید شده بود اما اینبار در مرحله ی اول رد شد که بعدا تائید شد.

هجمه به هاشمی و بیت امام دور از اخلاق است/ مردم با نظر رسانه های بیگانه رای نمی دهند

آیت الله پورمحمدی در ادامه ی سخنان خود در پاسخ به اینکه نظر وی نسبت به جو ایجاد شده علیه هاشمی و سید حسن خمینی گفت: هرگونه توهین، ناسزا و اقدامات غیراخلاقی به دور از اصل اسلام است.

وی با بیان اینکه شخصا به برخی از اقدامات و نظرات آیت الله هاشمی نقد دارد اظهار داشت: در عین حال اما اینجانب با فحش و توهین و ناسزا مخالفم چراکه این اقدامات با اصل اسلام مغایر است.

این کاندیدای مجلس خبرگان با بیان اینکه هجمه به بیت امام(ره) و شخص سید حسن خمینی را جایز نمی دانم گفت: انصافا ایشان هم شخصیتی مدافع و گوش به فرمان ولایت فقیه بوده اند و هم اینکه پدر مرحومشان در تثبیت حضرت آقا به عنوان رهبر انقلاب نقش بسزایی ایفا کردند.

آیت الله پورمحمدی همچنین با اشاره به اینکه جایگاه مردم بسیار فراتر از این است که با نظر رسانه های بیگانه رای دهند گفت: مردم قدردان ایران اسلامی همواره ثابت کرده اند گوش به فرمان ولایت فقیه و پشتیبان نظام هستند و ادعای تحت تاثیرقرار گرفتن آنان از سوی رسانه های خارجی نادرست است.

جدا کردن سربازان نظام، خیانت به رهبری است

آیت الله پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تندروی و افراطی گری منجر به دور شدن دلسوزان نظام می شود گفت: اینکه همه را بکوبیم و توهین کنیم و فقط خود را عین نظام بدانیم عین تندروی و افراط است.

وی تاکید کرد: این تندروی ها هرگز نمی تواند ادامه یابد چرا که قطعا به نظام و انقلاب و اسلام ضربه خواهد زد.

آیت الله پورمحمدی با تاکید به اینکه نظر مقام معظم رهبری همواره جذب حداکثری و دفع حداقلی بوده است گفت: اینکه هر روز به جای جذب سربازان ولایت، دلدادگان به نطام و انقلاب و ولایت فقیه را از دایره ی نظام خارج کنیم، ظلم به رهبری است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 3 اسفند 1394برچسب:, | 18:20 | نويسنده : شهروند مراغه ای |